Labels

Tuesday 1 November 2011

Views




JANGAN MENGASIHI DUNIA

Sesungguhnya,seseorang yang menyedari singkatnya umur dunia dan sedikitnya perbendaharaannya,buruknya perlakuannya,serta cepatnya ia membalikkan keadaan penghuninya,maka takkan pernah merasa kasihan dan cinta terhadap sesuatu pun yang ada padanya dan tidak pula berputus asa terhadap apa yang telah pergi dan hilang darinya.
Oleh itu,janganlah anda bersedih hati dan berputus asa atas apa yang hilang dari dunia.Sesungguhnya kita memiliki rumah lain yang lebih agung,lebih kekal,lebih besar,lebih indah dari rumah ini,iaitu rumah akhirat.
Pujilah Allah,kerana engkau percaya adanya hari pertemuan dengan Yang MahaEsa,sementara wanita2 selainmu tidak mengakui adanya hari yang dijanjikan ini.Beruntunglah bagi mereka yang percaya terhadap hari itu dan bersiap-siap untuknya.Celakalah mereka yang lemah imannya dan melupakan hari yang dahsyat itu.Dimana ia lebih mengutamakan dunia dan disibukkan oleh istananya,rumahnya,harta bendanya dan kesenangannya yang rendah.
Lalu apakah ertinya istana,rumah,atau berbagai macam permata bila hidup tanpa iman?Apalah ertinya pangkat dan kedudukan bila hidup tanpa ketaqwaan? renung2kanlah dan selamat beramal...

   by:dobi dounut







TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA KE LAMAN BLOG SAYA ^_^

No comments: