Labels

Thursday 20 December 2012

Kepada kamu walaupun tidak mengenali

Views
Salam sayang buat semua..

hayatilah ...

Kehadiran kamu dalam hidup ini mengajar aku tidak pernah putus asa untuk mengejar segala apa yang aku inginkan..kamu telah membuatkan aku menjadi lebih berani untuk meluahkan kata dan mengindahkan bicara..sesungguhnya kamu sendiri tahu akan kehadiranku adalah untuk mengisi kekosongan hatimu dan menceriakan hidupmu..kamu..awak..atau wahai sang pujangga..tidak pernahku pinta peluang kedua dalam hidupmu tetapi berilah aku satu sahaja peluang untuk aku mengenali dirimu dan memahami segenap jalan hidupmu dan hatimu..berikan aku peluang untuk berkongsi susah dan senang dalam kita melalui arus hidup ini dan pengajian ini..sungguh tak ku sangka dapat berkenalan denganmu dan mengenalimu sejak berbulan bulan dan dalam lebih kurang 3 tahun menunggu masa dan saat ini .Perkenalan yang singkat ini mengajar aku erti kesabaran yang tinggi dalam membuahkan rasa keselesaan dan memori antara kamu dan aku ..Sehingga menimbulkan rasa amarah kamu terhadap aku..yang tak tahu apa-apa dan aku sedar aku bukanlah sebenarnya layak untuk dirimu itu..aku tidak pernah berputus asa untuk mencari kamu..mengenali kamu...mengingati kamu..tetapi keegoan menjadikan aku untuk terus bersabar dan bersabar..aku pergi dan mendiamkan diri tanpa berita..bukan kerana mengalah dan mengaku kalah tetapi adalah kerana aku ingin memberi ruang dan masa untuk kamu berfikir sejenak tentang apa yang aku rasa dan tentang kesungguhanku..

Alhamdulillah..kamu telah kembali datang kepadaku..dan meminta untuk mengisi ruang kosong yang ada dihati ini..sungguh ku terharu dan gembira yang tak terkata..terima kasih..atas perkenalan ini dan memberi peluang itu..kebahagiaan ini ku simpan dan ku biarkan ia menjadi sebuah ukiran senyuman untukku setiap hari hari yang mendatang.. ^_^  kamu telah memberikan aku kekuatan untuk terus menyayangimu..dan kekuatan itu mengikat aku untuk terus berdoa kepada yang Maha Kuasa..

Setiap saat setiap detik aku menunggu dan terus menunggu..sehinggakan pada suatu saat kamu seakan akan meminta untuk aku terus berhenti dari mengejarmu..hati ini merasakan sungguh perit dan sedih yang teramat..tetapi demi kamu aku terus bangkit untuk terus berusaha dan membina kekuatan dalam keadaan ini..kamu menyatakan kemaafan kepadaku..sehinggakan aku tidak pernah merasa kamu membuat kesilapan terhadapku..aku tidak pernah sedikit pun terasa dan terguris atau kecewa dengan apa yang berlaku malah ia memberikan aku kekuatan untuk terus menyayangimu dan menunggumu..

seperti yang kamu pernah nyatakan " LINDUNGILAH KESEDIHAN DENGAN SENYUMAN.MESKIPUN HATI PENUH DENGAN KEDUKAAN SEBAB KETABAHAN MENGHADAPI DUGAAN MENUNJUKKAN KITA MEMPUNYAI IMAN" Aku akan simpan ayat ni hingga ke akhirnya..aku takkan pernah lupa saat dan ketikanya..Terima kasih kerana telah membahagiakan aku walaupun sekejap sahaja...terima kasih atas segala galanya..Jika MASA yang kau pinta,ambillah berapa lamapun MASA yang kamu perlukan ..cuma jangan membiarkan MASA itu pergi tanpa kata dan tanpa peluang yang kamu bawa..Berilah peluang jika kamu memberikan peluang kepada diri kamu untuk saat ini..meskipun ianya hadir tanpa diduga..tanpa dirasa dan tanpa diundang..

Kepada kamu..
Saat ini,aku merasakan kamu yang terindah walaupun tidak pernah mengenali..
saat ini aku merasakan kamu yang membahagiakan walaupun tidak pernah mengenali...
saat ini aku merasakan kamu yang memberi keselesaan dihati walaupun tidak pernah mengenali..

# ^_^ Renung renungkan dan selamat beramal..
          SELAMAT MAJU JAYA
-tak ada kena mengena dengan yang hidup atupun yang telah pergi :) just for short story


TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA KE LAMAN BLOG SAYA ^_^

2 comments:

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Terkadang yang membatasi diri Anda bukan ketidak mampuan dan kekurangan, melainkan dari kemauan Anda sendiri
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ..

dobidounut said...

trme kash outbound malang :-)